• Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
  • Poppentheater Cassiopeia
 
  • Twinkelend spel in een echte poppenkast
  • Al 28 jaar een ster aan het firmament
  • Gecertificieerd Jan Klaassenspeler

Ook zo’n behoefte aan echt?


Sinds dat de gezondheidscrisis zijn intrede deed vorig jaar is heel veel, zo niet alles naar de online wereld verschoven. Alles gebeurt of moet met een beeldscherm. Gelukkig dat deze techniek is uitgevonden. Daardoor blijft er toch iets meer contact mogelijk dan wanneer deze techniek er niet zou zijn.

Toch merk ik toen na de eerste lockdown de scholen weer opengingen en het spelen van voorstellingen weer kon,  de kinderen ineens heel erg behoefte hebben aan echt. Aan iets concreets voor hun neus. Online is leuk maar in het echt is het toch wel tien keer, wat zeg ik, honderd keer leuker.
Je merkt aan het aan de manier waarop ze reageren op de voorstelling. Het is natuurlijk een gevoel maar, het is alsof ze de hele voorstelling in zich opzuigen. Ook oudere kinderen (bovenbouw kinderen) blijven kijken, hoewel het de voorstelling niet voor hun bedoeld is.

Ook heb ik ervaren hoe het is om online een voorstelling te spelen zonder reacties van het publiek. Het resultaat kun je nog steeds terugzien op het Youtube kanaal van het poppentheater. Schimmenspel Roodkapje. Dan merk je pas hoe onmisbaar het publiek is bij je voorstellingen. Het is echt een wisselwerking. Dat is dan net het stukje dat bij online spelen ontbreekt. Een zeer essentieel stukje dus. Daarnaast heb ik ook een oude voorstelling die ik niet meer speel in twaalf afleveringen van een minuut of drie online gezet. Dat is puur een registratie en hier kun je weer prima zonder publiek.  Op deze manier blijf je als poppentheater toch een beetje zichtbaar.

Maar er gaat niets boven echt. Echt contact met het publiek maken. Samen iets leuks, spannends en moois beleven daar draait het om. Tijdens de lockdown die nu nog steeds bezig is, kan ik gelukkig nog steeds privévoorstellingen spelen. Ook hier merk ik de honger naar echt bij de kinderen en hun ouders. Veel kinderen en in de meeste gevallen ook hun ouders balen van het almaar moeten staren naar een beeldscherm. Ze willen weer een echte voorstelling waar je zelfs naar toe kan lopen om hoogst persoonlijk even in te grijpen. Snak je naar een echte voorstelling

Wat let je? Boek een echte voorstelling. Klik hier

 

Delen: